Jak na blog, který prodává

V tomto svém článku s vámi chci sdílet svoje zkušenosti s blogováním. Svůj první blog jsem si založila mezi prvními lidmi v Čechách, před více než deseti lety. Za tu dobu jsem vystřídala různá témata blogování a také několik známých platforem. Za účelem prodeje jsem blogovala nejen pro sebe, ale i pro jiné.

Nejprve jsem blogovala jen tak pro sebe, protože mě to zajímalo a byl to můj koníček. Brzy jsem ale zjistila, že blog funguje jako účinný nástroj pro získávání klientů.

Už díky mému prvnímu blogu, kde jsem sdílela články a fotky o své oblíbené dekorativní kosmetice, mě několikrát oslovili fotografové pro spolupráci – zda bych jim nalíčila modelky, a to jsem nikde žádnou svoji nabídku služeb neměla. Byl to jen můj koníček, který jsem sdílela touto formou a byly z toho zajímavé spolupráce. Před deseti lety mi tedy stačilo pouze publikovat články na svém blogu a lidé si je sami našli. Poté mě oslovili. Bylo to proto, že tenkrát ještě nepsalo blog tolik lidí.

O pár let později jsem na svém dalším blogu napsala postupně několik klíčových článků z oblasti studia angličtiny, aby mi pomohly prodat soukromé lekce angličtiny, které jsem tenkrát nabízela. Formou článků jsem zodpověděla dotazy, na které se mě lidé často ptali, protože věděli, že umím dobře anglicky.
Udělala jsem inzerci, která mi na blog přivedla lidi. Tyto moje články je přesvědčili, aby si za učitelku angličtiny vybrali právě mě.

Získávání důvěry potenciálních klientů prostřednictvím článků na blogu mi tedy fungovalo tenkrát a funguje mi i teď. Jediným rozdílem, kterého si všímám je, že tenkrát byla menší konkurence a lidé si články snadněji našli sami.
Postupem času jsem zjistila, že i přes dobře udělané SEO články snadno zapadnou a pokud návštěvnost nechci nechávat náhodě, musím na tyto články své potenciální klienty nejprve nasměrovat inzercí. Mě se nejvíce osvědčila propagace na Facebooku.

Kde založit blog, aby se vám to vyplatilo

Vyzkoušela jsem si blogování na platformách: Blog.cz, Blogger.com, WordPress a na zájmových webech, které mají otevřenou blogovací sekci pro komunitu stránky.

Kde si založíte blog je na vás, je ale důležité si uvědomit, že pokud blogujete na platformě, kterou vlastní někdo jiný a je pro vás zdarma – váš obsah je ohrožený možnými změnami ze strany poskytovatele.

Pokud je to jen váš koníček a nechcete do toho investovat žádné peníze, můžete zvolit např. Blogger. Je to známá platforma a dají se pro ni pořídit krásné šablony – jak zdarma, tak i placené (pro moderní vzhled blogu). Postupem času si můžete pořídit vlastní doménu, to vám Blogger umožní a má i dobré SEO. Také má vlastní komunitu čtenářů, kteří můžou váš blog najít.

Pokud ale už teď víte, že chcete blog používat jako prodejní nástroj, rozhodně doporučuji WordPress. Je tu sice počáteční investice, ale do budoucna se vám to vyplatí. Je to také vhodná varianta, pokud víte, že napíšete jen pár klíčových článků pro získání důvěry svých potenciálních klientů.

Proč a o čem psát blog

Tvorba obsahu spadá většinou do následujících kategorií, které se můžou vzájemně prolínat: zábava, vzdělávání, inspirace.

Je dobré si ujasnit, proč vlastně chcete psát blog a to hned na začátku. Do jaké spadá kategorie a jestli jím chcete vydělávat. Také jestli máte v plánu blogovat pravidelně nebo napsat jen pár klíčových článků, za účelem prodeje.

Proč psát blog pro propagaci za účelem prodeje? Chcete-li se ustanovit jako někdo, kdo danému tématu rozumí, sdílí svoje zkušenosti a tím pomáhá ostatním. Vaši potenciální klienti si díky tomu k vám vybudují důvěru a poté jsou nakloněni tomu si od vás koupit produkt/službu související s vaším tématem.

Většina lidí si totiž od vás nekoupí hned – ani při navštívení sebelepší prodejní stránky. Chtějí napřed hodnotu zdarma. Potřebují zjistit, jestli tu mohou získat to, co hledají. Proto potenciální zájemce o produkt/službu rád rozklikne váš blog.

Blog je také skvělým způsobem, jak s každým publikovaným článkem posilovat SEO svého webu – díky klíčovým slovům a frázím. Tím se zvýší šance, že vaši potenciální klienti web organicky najdou ve vyhledávačích, když si zjišťují informace na dané téma.

Přečtěte si “Jak psát blog, snadno a v pohodě”.

Chcete-li mít blog na WordPressu, který vám umožní úspěšně prodávat vaše produkty a služby obraťte se na mě.

Získejte web, který:

  • Prodává služby a produkty, včetně těch digitálních – e-booky, kurzy, školení, videa, audia apod.
  • Konvertuje, protože je správně marketingově udělaný, aby se v něm zákazník snadno orientoval a díky tomu plnil vaše předem stanovené cíle.
  • Responzivně se zobrazuje, protože je jednoduchý, jasný, přehledný a díky tomu dobře vypadá na jakémkoli zařízení.
  • Je výkonný – snadno spravovatelný a jednoduše rozšiřovatelný o nové stránky, příspěvky a funkce.
  • Je investicí, která vydělává – tento typ webu může generovat velký zisk už v prvním roce svého fungování.

Vytvořím vám webové stránky na WordPressu, které skvěle prodávají pro získávání nových klientů a pro prodej služeb a produktů!