Jak se dělá e-book

E-book na webu může sloužit jako obsah zdarma nebo prodejní produkt. V tomto článku bych s vámi ráda sdílela svoje zkušenosti s oběma variantami.

Nastudovala jsem si tvorbu e-booku mnoha způsoby pro česky i anglicky mluvící trh – původně jsem si totiž myslela, že je to velká věda. Koupila jsem si několik kurzů v češtině i angličtině. Nakonec jsem ale zjistila, že vytvořit e-book je velmi jednoduché. Zejména pro český trh a pro jeho umístění na vašem vlastním webu.

E-book je vlastně možné vytvořit stejně jako jakýkoli delší Wordový dokument (na A4 a nastojato) a pak z něj vytvořit PDF – jiné formáty nejsou nutné. Důležitá je zejména předávaná hodnota informací.

Nyní se zaměřím hlavně na e-book zdarma, protože může velmi posílit prodeje na vašem webu, zejména v případě prodeje abstraktních služeb. Na webu totiž lidé nečtou, ale „skenují“ – čtou jen velmi povrchně a jen to co je zaujme. Když si však stáhnou e-book, velká většina z nich si ho pročte slovo od slova.

Proč se vyplatí udělat e-book zdarma

Textový obsah zdarma, který předá potenciálnímu klientovi hodnostu v podobě cenných informací, je skvělým prostředkem pro budování důvěry, která je nutná k tomu, aby si potenciální klient od vás něco koupil. E-book zdarma může být totiž poslední přistrčení, které rozhodne o prodeji na webu.

Z mojí zkušenosti vím, že to funguje následovně. Lidé si přečtou článek na blogu, který je zaujme a pak prolétnou web hlavní úvodní prodejní stránku – většina lidí i když má zájem není, ale připravena tak rychle koupit, proto je velmi dobré, když před odchodem z webu najdou e-book zdarma a stáhnou si ho. Po přečtení kvalitně napsaného e-booku zdarma se lidé často udělají akci, kterou po nich na webu chcete např.: přihlásí se, něco si koupí nebo se objednají.

Kvalitní e-book zdarma by měl prezentovat službu / produkt – jednoduše, srozumitelně, tak aby měl potenciální klient po jeho přečtení jasno o službě / produktu a proč ho má chtít zrovna od vás. Výborně funguje psát příběhy z praxe o službě / produktu a o tom, jak prospěl jiným stávajícím klientům. V příběhu je dobré zdůraznit zážitek, emoce, benefity.

Nejlepší je, když e-book zdarma vysvětlí produkt / službu podrobně a ustanoví vás jako člověka, který rozumí tématu vzhledem k službě / produktu jako expert, který je důvěryhodný.

Co má být v e-booku zdarma aby prodával

Tento typ e-booku není román, proto délka do 30 stránek bohatě stačí. Je to prodejní materiál, který předává hodnotu. Může obsahovat např.:

  • Podrobné vysvětlení služby / produktu pro vážné zájemce, kterým nestačí obsah webu
  • Seřazený „učesaný“ obsah vašeho blogu na webu
  • Seznam užitečných tipů pro klienta vzhledem k tématu

Jak vytvořit e-book doporučené programy pro tvorbu e-booku

Jak na vytvoření obalu e-booku

Pro vytvoření obalu e-booku potřebujete grafický program, který vám na formát A4 umožní vložit ilustrační obrázek, který vystihuje obsah e-booku a texty jako je název a jméno autora e-booku. Existuje mnoho fotobank a programů, některé jsou zdarma a některé jsou placené. Níže uvádím některé z mých oblíbených, které mohu doporučit.

Obrázky: zdarma Pixabay.com, Pexels.com a placené Photodune.net
Programy: zdarma Gimp, Photopea.com a placené Photoshop, Photoshop Elements

Jak na vytvoření propagačního ilustračního obrázku e-booku

Proto, abyste mohli e-book propagovat na vašem webu, případně na dalších sociálních sítích, jako je např. Facebook potřebujte hotový obal e-booku v obdélníkovém formátu vložit do předpřipraveného obrázku knížky nebo tabletu, aby si čtenář dokázal udělat představu o vašem jinak abstraktním produktu. Pro získání obrázku knížky nebo tabletu doporučuji googlovat klíčová slova: „Mockup of e-book cover“ a vybrat si ten, který vám bude vyhovovat. Je možné si vhodný obrázek zakoupit např. na: https://graphicriver.net/mockup+ebook+cover-in-graphics

Programy, kterými lze obal do obrázku vložit jsou např. některé z mých oblíbených: zdarma Gimp, Photopea.com, placené – Photoshop, Photoshop Elements

Jak na vytvoření textového obsahu

E-book zdarma je možné snadno napsat do běžného kancelářského textového procesoru, jako jakýkoli jiný delší dokument a pak ho jednoduše převést do formátu PDF rovnou v daném programu, nebo v některém z mnoho online conventorů zdarma. Programy se, kterými mám já pozitivní zkušenosti jsou: zdarma LibreOffice s pluginem pro převod do PDF a placený Word a uložit jako PDF.

Také by vás mohly zajímat články: “Jak napsat e-book krok za krokem” nebo “Jak vydat a prodávat e-book, aby vám úspěšně vydělával”.

Pokud hledáte někoho kdo vám vytvoří prodejní web, na který budte moct umístit svůj e-book zdarma, obraťte se na mě.

Získejte web, který:

  • Prodává služby a produkty, včetně těch digitálních – e-booky, kurzy, školení, videa, audia apod.
  • Konvertuje, protože je správně marketingově udělaný, aby se v něm zákazník snadno orientoval a díky tomu plnil vaše předem stanovené cíle.
  • Responzivně se zobrazuje, protože je jednoduchý, jasný, přehledný a díky tomu dobře vypadá na jakémkoli zařízení.
  • Je výkonný – snadno spravovatelný a jednoduše rozšiřovatelný o nové stránky, příspěvky a funkce.
  • Je investicí, která vydělává – tento typ webu může generovat velký zisk už v prvním roce svého fungování.

Vytvořím vám webové stránky na WordPressu, které skvěle prodávají pro získávání nových klientů a pro prodej služeb a produktů!